Animale


Receive HTML?

Home arrow Educatie arrow Calitatile unui interpret
Calitatile unui interpret PDF Imprimare E-mail

Educatie

Calitatile unui interpret

Pentru a traduce ceea ce vizitatorii unei gradini zoologice vad si aud in informatii semnificative pentru acestia, un educator zoo trebuie sa fie:

 ·         Interesat de persoana vizitatorului

·         Un bun ascultator

·         Capabil sa comunice cu o larga varietate in ce priveste tipurile de vizitatori si marimile grupurilor

·         Capabil sa comunice cu persoane straine, cu care sa intre in conversatie, si pe care sa le implice

·         Mereu receptiv fata de informatiile noi si capabil sa exploreze noi metode de diseminare a acelor informatii

·         Calm in exterior pe parcursul unor situatii de urgenta sau neprevazute

·         Prietenos, politicos, entuziast si sincer

Interpretarea prin intermediul intrebarilor

 Intrebarile sunt principala metoda de interpretare. Intrebarile tin de arta punerii in discutie. Studiile arata ca elevii invata mai mult atunci cand au un rol activ in procesul de invatare. Utilizarea intrebarilor ca mijloc de interpretare confera vizitatorului gradinii zoologice un rol activ in propria sa educatie.

Sugestii pentru folosirea metodei intrebarilor

 Faceti in asa fel ca intrebarile dvs. sa fie clare, concise, simple si la obiect.

Cele de mai jos constituie exemple bune de intrebari ce pot fi luate in considerare pentru educatia prin interogatie: 

·         “Ce credeti ca este asta?”

·         “Cum credeti ca isi prinde prada?”

·         “Cum credeti ca se foloseste animalul de acest lucru?”

·         “Ar fi putut sa-l foloseasca si altfel?” 

Puneti intrebari care va incurajaza publicul sa reflecteze si sa se implice. Acordati publicului dvs. cel putin trei pana la cinci secunde pentru a lua in considerare intrbarea pusa. Acest “timp de asteptare” permite vizitatorului suficient ragaz pentru a formula un raspuns si a-l exprima cu incredere.  Cand interpretati informatiile stiintifice, incercati sa puneti doar intrebari fara raspuns precis.

Vizitatorilor nu le place sa fie testate. Vizitatorilor le place sa testese idei si sa faca descoperiri. Cand dezvoltati o ipoteza, tineti cont ca este doar o presupunere – un raspuns teoretic – si ca nu este niciodata gresita. Faceti in asa fel ca vizitatorii sa simta ca observatiile lor sunt cele bune si ca ar trebui sa le prezinte mai pe larg.  

 Incurajati observatiile din partea vizitatorilor si reactia acestora. Interactiunea la nivelul vizitatorilor este o alta compnenta a educatiei prin intrebari. Fiti suficient de flexibil in abordare pentru a incorpora gandurile si observatiile vizitatorului in interpretarea dvs. Fiti spontan. Permiteti discutiile pozitive, creative, dar fiti pregatiti sa va ghidati vizitatorii inapoi la directia cea buna in cazul in care o pierd. Educatia prin intrebari poate ajunge intr-o alta directie decat cea planificata initial. Refuzati-va impulsul de a spune tot ce cunoasteti despre expozitie sau obiect – altfel, s-ar putea sa distrugeti fara intentie oportunitatea vizitatorului de a comunica un gand incitant. Nu va grabiti sa dati raspunsul “corect”.

Permiteti vizitatorilor sa traga concluzii din ceea ce au vazut; nu trageti concluzii in numele lor. Cand interactionati cu vizitatorii sau faceti o prezentare pentru o grupa scolara, nu uitati sa puneti intrebari pentru a “lua pulsul” grupului si a stabili ce cunosc si ce nu cunosc membrii acestuia. Cand interpretam, nu trebuie sa consideram nimic ca fiind garantat. Acei cativa bine informati dintre ascultatori nu vor obiecta daca ne adresam cuvintele majoritatii mai putin informate. Aveti grija sa va transmiteti informatiile in cei mai simpli termeni.

Pe langa explicarea oricaror cuvinte si fraze mai putin comune, asigurati-va ca, atunci cand cuvintele au mai mult de un inteles, publicul dvs. intelege ce definitie folositi. Termenul “cu sange rece” estfe folosit pentru a descrie comportamentul uman lipsit de emotii sau compasiune.

Daca fraza este una familiara pentru cei mai multi, nu acelasi lucru este valabil pentru sensul ei in contextul reglarii de temparatura la amfibieni sau reptile. Poate ca nu vom avea posibilitatea de a utiliza cuvantul de cinci silabe “Poikiloterme”, dar putem explica sensul si explica felul in care intervine in traiul animalier. Ascultati-va si urmariti reactia ascultatorilor dvs. Aceasta este unicul indiciu ca mesajul pe care il transmiteti este mesajul pe care acestia il primesc.  

Mesajul nostrum privitor la conservare este mult prea important pentru a fi mutilate de o intelegere redusa sau absenta. 

Adresam multumirile noastre lui John Wright – curator la Gradina Zoologica Hattiesburg, SUA, pentru aceste informatii.

 

Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Precedent   Urmator >

Stiri

Check This out

 Plant Ecology and Evolution Lab 

Citeste mai departe...
 
IUCN study confirms vertebrate extinction crisis
Citeste mai departe...
 
We (G.A.I.N.) have created an English language  homepage.....
Citeste mai departe...
 
The new EAZA campaign is now underway.......
Citeste mai departe...
 

The story of SHAPE―Regionals

Citeste mai departe...
 
Training materials wanted for Romanian project.....
Citeste mai departe...
 
© 2018 Zoolinx Romania

Powered by Pret-Corect