Animale


Receive HTML?

Home arrow Educatie arrow Educatia de mediu Inapoi la baza: predare si invatare
Educatia de mediu Inapoi la baza: predare si invatare PDF Imprimare E-mail

Educatia de mediu – Inapoi la baza: predare si invatare

Educatia de mediu are ca scop sa incurajeze elevii sa-si exprime pareri proprii, sa asculte parerile celorlalti, sa-si formeze opinii justificate, sa lucreze in cooperare, sa ia decizii si sa actioneze pentru mediu. Aceste rezultate pot fi incurajate in multe feluri si mediul zoo ofera stimulente in plus.

Educatia poate fi:

• participativa
• cooperativa
• pe baza de investigatie

Poate cuprinde:

• Actiune si rezolvare de probleme: activitati practice de ingrijire si actiune pentru mediu; definirea problemei si cautarea solutiilor pe baza experientei si ideilor - de ex. cum sa punem capat braconajului?

• Discutarea opiniilor si convingerilor: incurajarea elevilor sa spuna ceea ce cred fara teama, sa ridice probleme controversate si sa isi investigheze pana la capat convingerile (ex. animale in captivitate, dezbaterea privind vanatoarea, comert echitabil, globalizare sau aspecte locale, cum ar fi o balta din sat, un cartier de locuinte, o autostrada).

• Abordare pozitiva: a te bucura si a aprecia mediul si speciile salbatice, cu accent pe minunile naturii vii mai degaraba decat adoptarea viziunii „sfarsitului lumii”.

• Experienta nemediata: intrebarea si investigarea sunt deprinderi cheie ce pot fi dezvoltate intr-o vizita la zoo. Contactul direct ofera ocazia de a dezvolta diferite domenii ale cunoasterii si de a actiona (ex. bunastarea animalelor/probleme de sanatate).

• Comunitatea locala: zoo face parte din comunitate si poate demonstra importnta mediului local si cum se incadreaza localul in contextul national si international. Intalnirea cu ingrijitorul, gradinarul, sau responsabilul cu educatia de la zoo este ea insasi o experienta valoroasa pentru toti vizitatorii.

• Probleme reale: utilizati ceea ce se intampla in realitate si este relevant, tineti-va la zi cu stirile de mediu si utilizati aceste informatii ca exemple, alaturi de experienta proprie a elevilor/vizitatorilor ex. impactul febrei aftoase asupra fermierilor fata de zoo/turism. Nu cautati sa evitati aspectele controversate.

• Surse de informatii: oferiti vizitatorilor informatii sau spuneti-le unde le pot obtine, pentru a-i ajuta sa faca alegeri si decizii in cunostinta de cauza. Cererile de informatii in scris pot consuma mult timp/bani dar ofera o noua ocazie de a promova conservarea si face ‚reclama’ colectiei si activitatilor de la zoo.

• Egalitate: discriminarea (ex. rasiala, sexuala) trebuie evitata. Relatiile mondiale, (ex. prin dependenta economica si consumerism) si sprijinirea tratatelor internationale/legislatiei in tarile avansate datorita unor interese proprii, toate acestea pot afecta mediul. Se poate tine seama de acesti factori in elaborarea de noi materiale grafice, conferinte sau programe educative.

Sursa:   Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat ca a putea vizualiza pagina.

Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Precedent   Urmator >

Stiri

Check This out

 Plant Ecology and Evolution Lab 

Citeste mai departe...
 
IUCN study confirms vertebrate extinction crisis
Citeste mai departe...
 
We (G.A.I.N.) have created an English language  homepage.....
Citeste mai departe...
 
The new EAZA campaign is now underway.......
Citeste mai departe...
 

The story of SHAPE―Regionals

Citeste mai departe...
 
Training materials wanted for Romanian project.....
Citeste mai departe...
 
© 2018 Zoolinx Romania

Powered by Pret-Corect