Animale


Receive HTML?

Home arrow Educatie arrow Ce spun WAZA _i EAZA despre:
Ce spun WAZA _i EAZA despre: PDF Imprimare E-mail

Ce spun WAZA şi EAZA despre:

Educaţia de mediu

Grădinile Zoologice şi acvariile au milioane de vizitatori în întreaga lume, din care majoritatea locuiesc în zone urbane cu prea puţin contact cu natura. Aceştia vin la zoo sau acvariu pentru că se interesează de animale. Prin urmare, animalele vii sunt baza educaţiei din zoo şi acvarii, dar este important modul de expunere şi adăugarea altor componente ale colecţiei – precum plante şi materiale nevii.

Educaţia formală în zoo constă din activităţi educaţionale desfăşurate în cadrul programei şcolare, universitare etc. la sau în relaţie cu un zoo sau acvariu. Majoritatea grădinilor şi acvariilor sunt vizitate periodic de clase de elevi de la nivel de grădiniţă la universitar. Aceste grupuri beneficiază de vizite educative structurate şi lecţii axate pe anumite teme în cadrul programului de instruire oficial de la zoo sau acvariu. Multe dintre aceste instituţii zoologice au elaborat propriile programe profesionale şi facilităţi pentru acest tip de educaţie în zoo.

Gama largă de posibilităţi educaţionale cu utilizarea animalelor de la zoo ca subiect principal este inepuizabilă şi sigur că nu se opreşte la temele de biologie clasică. Un accent special cade pe educaţia pentru conservare. În acest context, Strategia Mondială de conservare în zoo şi acvarii, World Zoo and Aquarium Conservation Strategy recomandă ca, pe lângă abordarea aspectelor de conservare din perspectiva ştiinţelor biologice, grădinile zoologice şi acvariile să elaboreze programe educaţionale prin care să elucideze substratul socio-economic al ameninţărilor la care este supusă natura. Prin aceasta ele trebuie să joace un rol activ role în conştientizarea publicului şi factorilor politici cu privire la legătura dintre consum şi stilul de viaţă şi supravieţuirea speciilor şi sistemelor biologice.

Este foarte valoros ca grădinile zoologice şi acvariile din întreaga lume să poarte acelaşi mesaj şi să dezvolte o reţea care să demonstreze importanţa conservării naturii la scară globală. Educatorii zoo din întreaga lume sunt organizaţi în Asociaţia Internaţională a Educatorilor Zoo (IZE), care organizează periodic întâlniri, publică Journal of the International Zoo Educators Association şi întreţine un website. Biroul Executiv al WAZA găzduieşte secretariatul IZE .

Standarde educaţionale

Standardele prezentate aici sumar au fost adoptate de Consiliul Asociaţiei Europene a Grădinilor Zoologice şi Acvariilor (EAZA) în septembrie 2001. Alte asociaţii regionale au elaborat şi ele standarde educaţionale pentru instituţiile membre. Realizarea acestor standarde va permite membrilor să-şi îmbunătăţească profesionalismul şi să ţină permanent legătura unii cu alţii pentru a-şi spori rolul şi eficacitatea educaţională.

Sumar al standardelor educaţionale ale EAZA (2001)

1. rolul educativ al grădinilor zoologice trebuie declarat în mod clar în misiunea declarată în scris.

2. Grădina zoologică trebuie să aibă o politică educaţională scrisă în care să identifice componentele şi să stabilească metodele prin care aceste componente sunt dirijate spre diferite secţiuni ale publicului format din vizitatorii zoo. Educaţia zoo trebuie să se adreseze tuturor vizitatorilor, nu doar şcolilor.

3. Zoo trebuie să demonstreze că îşi desfăşoară politica educaţională, făcând referire la proiecte specifice, număr de participanţi, procedurile de evaluare şi cercetare.

4. Cel puţin un angajat al instituţiei trebuie să răspundă de implementarea profesională a politicii educaţionale.

5. Ţarcurile trebuie să conţină identificarea clară şi corectă a animalelor pe care le expun. Pe panouri trebuie indicate în mod deosebit speciile ameninţate şi speciile gestionate prin programe de reproducţie coordonate la nivel regional, naţional şi internaţional.

6. Dacă programul conţine demonstraţii cu animale, acestea trebuie să conţină un mesaj educativ sau legat de conservare.
 
7. Pentru ca programele educative să aibă succes, grădinile zoologice trebuie să expună animalele în cele mai bune condiţii posibile, în ţarcuri care să permită acestora să trăiască cât mai natural posibil şi să-şi manifeste pe cât posibil comportamentele naturale.

8. Interpretarea şi educaţia trebuie să facă parte integrantă din exponatele de la zoo; educatorul trebuie să se implice în planificarea spaţiilor de expunere şi planificarea colecţiilor.

9. O bibliotecă de referinţă adecvată mărimii şi complexităţii instituţiei trebuie menţinută şi pusă la dispoziţia tuturor angajaţilor i chiar publicului dacă este posibil.

10. Materialele de referinţă şi informaţiile pentru educaţie trebuie puse la dispoziţia publicului larg şi vizitatorilor zoo. Acestea pot include pliante, ghiduri, note pentru profesori, pachete de materiale de curs şi fişe de lucru, care trebuie să fie expuse şi disponibile.

Sursa: Strategia WAZA de conservare în zoo şi acvarii.

Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Precedent   Urmator >

Stiri

Check This out

 Plant Ecology and Evolution Lab 

Citeste mai departe...
 
IUCN study confirms vertebrate extinction crisis
Citeste mai departe...
 
We (G.A.I.N.) have created an English language  homepage.....
Citeste mai departe...
 
The new EAZA campaign is now underway.......
Citeste mai departe...
 

The story of SHAPE―Regionals

Citeste mai departe...
 
Training materials wanted for Romanian project.....
Citeste mai departe...
 
© 2018 Zoolinx Romania

Powered by Pret-Corect